Adrienne von Speyr (1902–1967)
Krev Páně se nikdy nesráží. Zůstává živá a teče teplá po všechny časy.
Co vytéká z rány v boku Pána, to jakoby vtékalo do nás. Rána nám dává novou krev a vodu pro vzkříšení těla.
Na kříži trpěl Pán za všechny naše hříchy. Ve zpovědi musíme proto do určité míry vyznat jenom ty hříchy, za které jsme sami odpovědni, za které – abychom tak řekli – Pán znovu trpí.
Terezie z Avily (1515–1582)
Bude dobré, sestry, abych vám řekla, proč Bůh uděluje takové milosti na tomto světě (1). Jestliže jste mě pozorně sledovaly, pochopily jste to z účinků, jež působí, nyní však vám to chci zopakovat, abyste neupadly do velkého omylu a nemyslely si, že tím pouze hýčká duše.
Marie od Ukřižovaného Ježíše (1846–1878)
Vše ať Ho chválí, vše ať Ho chválí!
Kdo má Boha, má všechno!
V rámci Roku sv. Terezie z Avily jsme o této španělské karmelitce a světici 16. století připravili 2 informační panely, jejichž cílem je zběžně informovat o jejím životě a zároveň oživit zájem o ni a její díla. Jako učitelka církve má jistě mnoho co říci i dnešnímu člověku.
Panely ke stažení (příp. k vytisknutí) v PDF: ZDE >>>
Rok zasvěceného života, který začal před několika měsíci, je také pro nás karmelitány příležitostí k reflexi některých základních aspektů našeho života a charismatu.
Láskyplná pozornost vůči Bohu
Ve svých spisech – od Výstupu na horu Karmel až po lístky s poznámkami, které nám po něm zůstaly, a náčrtek „Hůrky dokonalosti“ – Jan od Kříže konkrétními radami a pokyny popisoval a vysvětloval, co má člověk na své duchovní cestě aktivně dělat i pasivně přijímat. Na jednu činnost ale zvlášť poukazoval znovu a znovu, a sice na advertencia amorosa, tedy na láskyplnou pozornost vůči Bohu (1).
Vavřinec od Vzkříšení (1614–1691)
Udivuje mě, že jste mi nenapsala svůj názor na knihu, kterou jsem Vám poslal a kterou jste musela obdržet...
Marie Petyt (1623–1677)
Všemohoucí Bůh vše uspořádal tak, že dokud potrvá země, budou se střídat roční období a všechny věci zůstanou nestálé.
Adrienne von Speyr (1902–1967)
Když Bůh Otec nechává vzkřísit Syna, znovu tím »vyvádí« Slovo z mlčení. Přitom se nově odhaluje smysl Kristovy smrti. Kristus zemřel a prošel peklem, aby se ujistil, že hřích je s konečnou platností mrtev a spolu s Ním pohřben a že smrt hříchu je definitivní. Vzal ho s sebou do pekla jako hřích mrtvý, hřích »oloupený o život«, hřích »připravený o ty«, kteří dříve byli jeho nositeli.
(Filothea)
Živé Boží slovo: Jan 12,27 (ČLP)
„Nyní je moje duše rozechvěna. Co mám říci? Otče, vysvoboď mě od té hodiny? Ale právě kvůli té hodině jsem přišel.“